Sala 141. Grzechów obmywanie

Sala 141. Grzechów obmywanie

Wyślij zapytanie

Obraz na prześcieradle szpitalnym.
Praca sygnowana

Znakiem rozpoznawczym profesora Cześnika stały się obrazy na szpitalnych prześcieradłach. Pojawiające się na nich postacie związane ze służbą zdrowia, elementy szpitalnego wyposażenia, czy mroczny nastrój tych prac są owocem długiego czasu choroby, który odcisnął wyraźny ślad na jego twórczości. „Przemijanie, degradacja materii, a więc i ludzi w twórczości Cześnika jest wszechobecna. (…) U Cześnika to nie jest groźne memento mori, lecz konstatacja. Tak jest w naturze i nie ma co się dziwić, a tym bardziej przerażać. Biologiczność prześcieradeł jest przejmująco widoczna. Jak w turyńskim całunie człowieczeństwo jest na nich widoczne spod tego, co namalował na nich Cześnik”. (Andrzej Matynia)

Wysokość:

ok. 200 cm

Szerokość:

ok. 130 cm

Materiał:

Technika własna

    Podobne prace